pregnancy 34-35w

Salam.

Seronoknya mengandung anak ke2 tapi dup dap dalam hati masih ada kerana tak pasti bagaimana rasanya bersalin normal. setakat melalui semakkn doktor pada 34w yang lalu in sha Allah boleh normal.
Tapi saya disuruh melalui ujian MGTT untuk pastikan saya tiada kencing manis.

Setakat ni mmg sejarah family mmg tiada kencing manis. Namun dah arahan doktor kan... tak tau nak amik ujian tu brapa hb.. tapi yang pasti mesti seminggu sebelum next checkup pada 18/12/2012 ni.

Mak kata sejarah masa mengandungkan saya mmg banyak air .. org tua2 kata kembar air. mak kata jika kembar air nnti inshaAllah tak sakit sgt... sakit cuma masa betul2 nak bersalin. Harap2 tak sakit lah nnti...

HB saya pulak masa 32w checkup drop kepada 10.5. sblm tu 2 bulan sebelum tu ada amik darah jugak di klinik lain... masa tu 11.6. masa pregnant anak pertama HB saya 13. So mmg jika saya perasan awal mmg saya dah amik extra supplement. Sbnya risau juga jika kurang darah.. apa2 hal nti mcmana...huhu...risau.

Tu pun saya perasan sb mula pusing mata n kebas2 hampir setiap malam... erm.. skrang dah nak masuk 35w..bila malam perut da mula mengeras... husband dah mula pisahkan khayra supaya dia tak menyusu waktu malam sblm tido tu.. hati seorang ibu ..dah tentu sedih n berderai gak la air mata bila first child tu tido dalam buai..mcm tak dpt kasih sayang sepenuhnya je. biasa akan tido sebelah anak n husband.

Khayra pula semakin manja... sian tgk dia nak ada adik nnti mcmana. Husband kata untuk first week mungkin tak hantar kat i-play cyberjaya... after 2 weeks hantar semula sb better mother dengan baby baru je kat umah kata my husband. atleast jika mak ada pun tak payah tgkkan anak. Cuma boleh perhati saya dengan anak kecil tu nnti...

Berbalik pada kandungan. checkup pada 32w baby -2.2kg, checkup pada 34w baby 2.5kg...
baru 2 weeks naik 300g.. mmg banyak juga.. kalo kira2 mungkin jika lahir 40w nnti anak +-3.5kg kot..
Namun masa anak pertama dulu bersalin 37w 3hari = 3.2kg... khayra lahir mmg besar n comel....

sedang menulis blog ni baby gerak2 pantas je dalam perut... huuhu... Baby... harap sihat ye.. jgn wat ummi sakit sgt... Setakat ni air zam2 saya ada beli yg 10liter = rm115. beli dibangi sahaja..Kurma pulak mmg makan...tapi jenis mmg manis sgt lah... ingt nnti balik nak beli yang tangkai sb kurang manis sikit...

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin dengan Plasenta Type 4

Placenta Previa at 30 weeks

Club Med Cherating DIS 2019