Kebersihan rumah diutamakan

Salam,

Bila ada anak-anak kecil dirumah, kebersihan rumah kena tip top. Sb risau jika ada habuk2 kesian kat baby yang baru meniarap,mengundur dan merangkak..

Sama penting untuk perhatikan kebersihan luar rumah sampai ke hujung dapur.

Hari ini kena task force untuk pastikan semua up to date. Stor semua dah rapi. heheh.. Namun disebabkan kami hanya ber4 dirumah..maka banyak kawasan yang tak explore..lebih kerap menggunakan ruang atas terutama living hall dan bilik master.

Ruang tamu adalah kawasan yang sangt luas. Apa yang nak dikongsikan adalah jgn lupa mop menggunakan pencuci lantai dettol atau mane2 pencuci lantai yang menjamin 99.9% kuman tak dapat membiak...Bagi wanita2 yang ada maid, mmg dah tak fikir tentang mop lantai,basuh baju, sidai baju n membersihkan bilik air. Terpulang kepada husband masing2 samada selesa atau tidak jika ada 'org asing' dalam rumah kepunyaan mereka. Ada husband yang tidak kisah, namun ada yang kisah.

Antara isu besar bagi husband adalah
1. Aurat si maid (berkaitan dgn tuntutan agama)
2. Bila ada maid agak terhad pergerakkan dalam rumah mereka sendiri
serta lain-lain isu privacy dalam rumah tangga.

Bagi saya partime maid pun dah mencukupi untuk cater lap2 tingkap, dan cuci longkang sb lebih puashati untuk manage rumah tangga sendiri dari meminta bantuan dari pembantu rumah serta menjaga 2 org anak amanah dariNya.

Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin dengan Plasenta Type 4

Placenta Previa at 30 weeks

Club Med Cherating DIS 2019